Summa sidvisningar

lördag 15 september 2012

Dag 55 Galopp ute!

Under dagen var vi iväg och letade efter sportskor till Linnéa. Inte helt lätt visade det sig. Vi var runt i flera butiker innan det äntligen fanns några skor som passade till henne. Jag köpte två tunna, långärmade löpartröjor att ha utomhus. Det finns massor med fina funktionsplagg numera. Dyra, men förhoppningsvis så är dessa plagg bättre än en gammal bomulls t-shirt :-)

I Schwabach var det Kirchweih så hela torget var fyllt med olika karuseller och olika försäljningsstånd. Linnéa fick prova på att studsa studsmatta med en slags sele så att man kunde komma jättehögt, kasta bollar och sen en vanlig karusell. Även i stormarknadsanläggningen var det olika evenemang, modeshow och olika demonstrationer.

Sen till stallet och Linnéa hade showmanshiplektion. Det gick mycket bra. Leo vill verkligen göra det som Linnéa ber om. Han ställer upp på henne. Så roligt att se!

Efter lektionen sadlade jag Leo för att rida en liten stund. Valde att rida ut idag, det behövs det med. Leo var lugn och nöjd. Skönt att få sällskap av familjen. Leo har varirt väldigt svår på uteritterna men nu kanske vi kan komma igång igen med det. Han har ju blivit äldre och lugnare. Eftersom han kändes fin så vågade jag mig på att galoppera på en härlig sandväg! Han var lite frågande först, men det var inga problem. Jag vände om och galopperade hemåt igen och då blev han lite starkare, men fullt hanterbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar