Summa sidvisningar

onsdag 12 september 2012

Dag 51 Spinnträning

Tisdag: Idag simmade jag bara mina vanliga 1500 meter. Idag var det 17 grader så det var helt folktomt  på badet. Senare kom det ett enormt oväder, regnet forsade ner och det blåste och åskade.

På kvällen tränade Jouni mig som vanligt. Det är så lyxigt att ha en egen tränare på marken! Först var Leo ganska seg, han ville inte alls jobba. När jag bad om galopp så ökade han bara farten och "förstod" inte galopphjälpen. Suck. Vi tränade mycket övergångar och snabba övergångar mellan olika skolor för att han skulle komma igång lite bättre. Ett tag var jag färdig att lägga ner och sluta eftersom Leo var så ovillig. Han blir sån när det är dåligt väder, han hatar regn och kyla.

Varenda övergång blev usel i början, men när vi kommit igång ordentligt så började det lossna.

På slutet tränade vi sen spinns. Först bara halva vändningar åt båda hållen för att få lite mer framåtbjudning. Halva vändningar och så framåt, och sen en ny vändning. Detta jobb lönade sig rejält! Leo blev fin till slut och när vi sen bad om mer så gav han mig de snabbaste spinnen som jag någonsin ridit på honom. WOW vad häftigt det var! Han sänkte rumpan och trampade över perfekt och dessutom snabbt!

Satte oss en stund i utedelen på saloonen och delade en öl. Lite avslappning efter ridningen. B var där och vi pratade en stund. Skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar