Summa sidvisningar

torsdag 6 september 2012

Dag 46 - Löpning, simning och ridning

Torsdag: Nästan Triathlon ;-) "Bara" lite andra distanser och tempon. Strax före lunch tog jag min hundrunda iklädd löparskorna. Jag hade läst fel på mitt program i tisdags, man skulle promenera 45 sekunder mellan löpintervallerna så det blev ju lite enklare. Lite tyngre idag trots längre vila mellan passen.

Efter lunch åkte vi hela gänget och simmade, fick med mig två exra barn idag. Ett syskonpar som är grannar med oss. 21 grader varmt så badet var relativt tomt. Räknade antalet personer i den stora bassängen, 20 stycken. Så få är det sällan så jag kunde simma helt i min egen takt. Otroligt skönt! Annars måste jag alltid kryssa runt mellan folk som simmar i bredd och pratar. Simmade mina vanliga 1500 meter.

På kvällen sen var det dags för ridning. Jouni och jag åkte ut till stallet gemensamt. Kvällen var fin så jag red på den stora utebanan. Ofta är det för mycket insekter så då tvingas jag in i ridhuset. Leo blir fullkomlig oridbar när det är mycket insekter. Vi tränade på byten och att ha en långsam galopp. Leo vill helst rusa genom bytseserien och då blir det bara pannkaka. V missupfattade varandra en gång så då höll jag på att åka av. Leo ville gå på vänster sida om konen och  jag ville att vi skulle gå på den högra sidan.

Kvällen var fin så vi satte oss utomhus med varsinn Radler. Vi var 6 sycken där som satt och pratade och njöt av kvällen. Vi har ett bord som står under ett stort kastanjeträd. Där är luften alltid sval och skön. Idefix gick runt till alla och blev kliad. Han vet hur man får uppmärksamhet och eftersom han är så liten så tycker de flesta att det är ok att ha honom i knät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar