Summa sidvisningar

måndag 3 september 2012

Dag 39 - 43 Noll träning

Dag 39 Torsdag: Kass väder idag så jag satte igång att möblera om Linnéas rum. Med hjälp av henne. Jag satte henne på vissa arbetsuppgifter meddans jag jobbade med att tömma rummet och städa. En kompis till henne har fått tv på sitt rum så nu tjatas det om det förstås. Vi drog ut bokhyllan till bastun och satte in bänken från bastun i hennes rum istället för att det ska bli luftigare i hennes rum.

Möte på kvällen inför Rallyritten på lördag. Jouni och jag tar hand om en av stationerna.

Dag 40 Fredag: Jobb i trädgården idag. Jag har massor med jobb där, men jag har bara inte hunnit med.
Red på kvällen med Jouni på marken. Leo går så underbart bra för tillfället.

Dag 41 Lördag: Rallyritt. Hela familjen åkte till stallet på förmiddagen. Fick vänta ca 30 minuter innan vi kunde få hjälp att åka ut till vår station, vi hittar ju inte dit på egen hand. E åkte före och visade sen vad vi skulle göra när de tävlande kom.


Uppgiften var att dra romarvagnen med en person i, runt i en bana. Ganska tungt var det för många. Jouni och Linnéa tog tid och min uppgift var att hålla i hästarna. Vår station var nummer två och när alla hade gjort den stationen kom E förbi och frågade om vi ville komma med till lunchstationen och titta. Så vi följde med dit. Lunchen bestod av korv och bröd.

På kvällen var det prisutdelning och grillfest. Vi åt först och sen red jag ett kort pass när det var prisutdelning. Vi stannade sen till 24.00. J spelade gitarr och sjöng och det var härlig stämning!

Dag 42 söndag: J hade en spelning med sitt guggegäng men på eftermiddagen åkte vi alla ut till stallet. Linnéa tränade först showmanship med Leo och sen red jag. Leo var jättefin!

Dag 43 måndag: Vi åkte till djurparken idag tillsammans med en av Linnéas vänner. Djurparken har ett otroligt fint akvarium med sjökor i. När vi var därinne började det att regna, precis som i en regnskog. Det var klart häftigt upplevelse. Massor med fjärilar och en del andra insekter att titta på.



Man kunde se akvariet underifrån och sjökorna är mäktiga. Jag har aldrig sett sjökor på nära håll tidigare. Sen gick vi ut till lagunen för att titta på delfinshowen. Först visade sjölejon en uppvisning och sen var det fem delfiner som visade upp sina konster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar