Summa sidvisningar

måndag 27 augusti 2012

Dag 36 - Tillbaka i rutinerna

Nu börjar jag komma tillbaka till rutinerna igen efter förra helgens intensiva program. Körde några maskiner tvätt på förmiddagen och åkte sen till badet ihop med två barn. Aningens kallt pga av lite kall vind så barnen ville inte stanna så länge. Men jag hann simma mina 1500 meter. Men idag var det tungt. Tror att jag simmade för nära efter lunchen, men det har jag gjort tidigare utan problem så det är egentligen ingen förklaring.

Serveringen var stängd så barnen kunde inte ens tjata om att få glass och pommes frittes, något som annars alltid händer. Badets servering är bara öppen när det är mycket folk på badet. Det finns en annan servering som ligger i anslutning till badet och den är alltid öppen så man kan alltid gå dit. Jag tar alltid med egen dryck och lite snacks till oss, man blir både hungrig och törstig av att bada.

Jag lovade då att Linnéa skulle få pommes frittes hemma istället så när jag handlade mat så fick ett paket frysta pommes frittes följa med i kylväskan.

Gick kvällspromenad till tåget med Idefix för att möta Jouni. Hade lite ont i ena benet, vet inte varför. Vi grillade  hamburgare som kvällsmat. Ett barn extra på besök som sedan fick sova över. Det går ju att göra så nu när barnen har lov. Eftersom Linnéa är ensambarn så låter vi ofta andra barn sova över här och även följa med när vi åker iväg på saker. Ett extra barn gör att det blir roligare för Linnéa.

Fick tips av en deltagare i min peppgrupp på ett online ställe där jag kan skriva in mat och motion, ShapeUp Club. Var lite för trött för att skriva in all mat på kvällen, men jag ska sätta mig in i programmet när jag är piggare. Jag vet att jag behöver ha bättre koll på maten för att gå ner i vikt men jag har inte kommit mig för att börja skriva upp allt. Ett steg i taget, nu har jag i alla all ökat motionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar