Summa sidvisningar

måndag 6 augusti 2012

Dag 15 - solo, nästan

Regn. Ja, vi behöver regn, det har varit torrt här. Hagarna är helt torra, inget växer. Men det tar trots det emot lite att promenera. Idefix tycker också att det räcker med en kort kissrunda så länge som det regnar.Jag tittade på väderprognosen timme för timme och enligt den skulle det klarna upp lite mitt på dagen för att sedan fortsätta regna.

Planerade därför in långpromenaden mitt på dagen för att förhoppningsvis slippa bli för blöt. Jag kan ju klä på mig och jag har täcke till Idefix så det går ju faktiskt att slippa bli dränkt. Lätt duggregn så det var riktigt skönt ute, bara jag övervann latheten. Gick ca 1 timme och vi hade tur och mötte en snäll tik som lekte en stund med Idefix. Inget är lika bra som lek med andra hundar när det gäller att få honom trött. Eftersom det var så blött ville jag helst inte gå längs fälten och ha honom lös. Han springer gärna små tokryck ute på åkern och smutsig är bara förnamnet. Igår fick han springa lös och han blev så pass smutsig så jag valde att tvätta honom.

Sen tog jag ett ryck i trädgården också när det var uppehåll. Framsidans projekt börjar äntligen bli klart. Bilder kommer så snart som det är klart. Jag behöver låta det växa fram och jag har lite jobb kvar innan jag vill visa upp det hela.

Vädret var ganska skönt när det var uppehåll så jag bestämde mig trots allt för att åka och simma. Var dock osäker på om badet skulle vara öppet pga av vädret men jag chansade. Jag har ju bara 3 km dit så det är ju inte hela världen om jag hade åkt förgäves. Precis när jag startade så började det regna igen. Hum.

Men badet var öppet! Jag var nästan ensam där, bara några tappra tävlingssimmare som tränade och en och annan motionär. Vad skönt det var att helt kunna simma i sitt eget tempo och slippa kryssa runt andra! Lyx. Annars är det ganska fullt med folk och många simmar dessutom gärna i bredd för att kunna prata med varandra. Jag är glad över att jag kom iväg!

Idag har jag påbörjat nästa steg i min förändring. Bättre ordning på maten. Jag är ju gräsänka några dagar till så då frestas jag inte att äta onyttigheter som övriga i familjen kan kosta på sig. Jag är inte sugen på att börja mäta och väga allt jag äter men det är nyttigt. Ögonmåttet är totalt värdelöst när det gäller att uppskatta mängd har jag märkt. Får ta det i min takt och börja med att åtminstone undvika de sämsta matvalen till att börja med. Så idag har det blivit sallad. Keso och skinka.

2 kommentarer:

  1. Vad du har varit duktig idag! :D Bra jobbat! Och jag är ruskigt nyfiken på hur trädgården artar sig ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har en plan på att skaffa lite växter som passar in. Men jag har inte hittat just det som jag söker i växtväg. Nu är det bara sten och ytterst lite grönt.

    SvaraRadera