Summa sidvisningar

lördag 11 augusti 2012

Dag 20 - Trailtävling för barn

Idag hade ridlägerbarnen (5 stycken) avslutning på sin lägervecka och de fick göra en tävling i trail som avslutning. Alla  intresserade barn var inbjudna så det blev 10 stycken barn och tonåringar som kom till start. Det gjorde att ridskolehästarna fick gå flera gånger. Jag hade anmält Linnéa också på Leo trots minimalt med träning. Tänkte att det kanske skulle bli en bra erfarenhet.

Mönstret kom upp ca 30 minuter före första start så vi kunde inte "tjuvträna" på övningarna innan. Linnéa var rätt nervös, med all rätt för mönstret var ganska svårt. Innan var det sagt att barnen inte skulle behöva galoppera, men det ingick två galoppbommar trots allt. Jag höll Leo meddans Linnéa gick banan. Jag hade gärna gått banan med henne, men vi hade ingen hästhållare så det fick gå ändå. Vi gick igenom banan tillsammans muntligt några gånger och jag gav Linnéa en del tips.

Färgade placeringssosetter till de tre första och sen likaplacering för övriga. Medaljer till alla som startade. Precis innan Linnéa skulle starta kom pappa till publikplats, han hade varit på en spelning med guggegänget på morgonen.

Ålderspannet var ganska stort på barnen, Linnéa yngst som vanligt och den äldsta var 17 år. Linnéa och en till red på egen häst.

Linnéa red riktigt bra. Lite oflyt några gånger men Leo ställer verkligen upp på henne. När de skulle galoppera var Linnéa lite för försiktigt och Leo bara ökade farten då, tills Linnéas ridlärare smackade på Leo och först då började han att galoppera.

Några av ridlägerbarnen var superduktiga, de hade ju tränat hela veckan. Men jag var jätteglad över Linnéas ritt, hon gjorde det bra. Hon fick 6:e plats i gänget (vi kollade på domarkortet) men officiellt 4:a. Prisrosett och medalj.



Och det bästa av allt, Linnéa ville självmant träna på mönstret efteråt! Första gången som hon själv har velat bli bättre och träna vidare.

Idag tog jag vilodag från simningen, jag var trött helt enkelt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar