Summa sidvisningar

tisdag 14 augusti 2012

Dag 22 - Showmanship at halter

Nördig som jag är så gick jag ju igång direkt med att börja titta på tävlingskläder. För barn är det ju inte så stor marknad och man ska ju ha ungefär samma stil som övriga som tävlar. Man ska ju varken vara överklädd eller underklädd så jag har tittat runt på bilder från tävlingar. Många har en svart kavaj så om jag hittar en lagom elgant kavaj till Linnéa så blir det säkert ok (om hon ens kommer att starta). Och svarta byxor, får gå till en butik och titta runt lite. Hon är ju så späd så det är inte så stort utbud av den typen av kläder. Först vid lite större storlekar finns det. Hon hamnar lite mitt emellan i storlek nu, 134 cm lång och 24 kilo är inte stort.

Simmade mina vanliga 1500 meter idag också. Linnéa och en kompis var också med och badade. Det satt en lapp om simmärkesprov om en vecka så jag försöker peppa Linnéa att träna för märket. Vore en bar morot tycker jag. Det lättaste märket klarar hon lätt, där ska barnen simma 25 meter och dyka från kanten. Nästa märke är betydligt svårare, simma 200 meter och det har Linnéa aldrig gjort ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar