Summa sidvisningar

tisdag 7 augusti 2012

Dag 16 - den friska lantdoften :-)

Det regnade ju igår så bonden passade tydligen på att gödsla sina fält med naturgödsel. Vi har fullt med åkerfält och skog precis där vi bor så doften blev rätt påträngande. Men det är ändå bättre med naturlig gödning än med konstgödsel så lite doft får man ta ibland.

Idag åkte jag runt och letade efetr krukor och växter till framsidan. Hittade inte riktigt det som jag hade hoppats på (läs asiatiskt) så jag fick ta krukor i en lite annan stil än jag hade tänkt mig. Hoppas att det inte kommer att se för fel ut. Man har ju en idé om hur man vill att det ska se ut men sen finns kanske inte just det som man söker så då blir det lite kompromissande.

Dagens simning var 1500 meter idag med. Bättre väder idag så det var mer folk, men inte för mycket tack och lov. Det gick riktigt bra att simma. Funderar på när jag ska öka distansen, men än så länge satsar jag i så fall hellre på att öka hastigheten i den mån som det går. Nu tar jag några snabba vändor och sen några långsamma så plats för förbättring finns.

Sen tittade jag på ett program på datorn http://www.svtplay.se/video/205991/medaljens-pris Det var läskigt och obehagligt stundtals. Jag kunde inte titta när vissa bilder visades. Men ett mycket bra program. Som utlandssvensk uppskattar jag att kunna se en del svenska program på datorn.

Som mamma till en dotter som tränar med sikte på stora mästerskap så var det ett obehagligt program, Inte för att jag har trott att elitidrott är sunt, men att det var så illa med skador, det visste jag inte. Tack och lov så är tränar hon inte i gymnastik, det hade jag inte velat faktiskt. De tränar för mycket. Barn måste få vara barn också och jag vill inte att träningen ska ta för mycket plats i barnets liv.

På kvällen var jag i stallet och red ett kort pass. Träffade en mamma i stallet som var där för att laga mat åt ridlägertjejerna och jag fick några kvitton av henne som jag ske ge till Jouni. Hon får pengarna på torsdag kom vi överrens om när vi träffas nästa gång.


Konstaterar att idag gick besöksstatistiken över 1000 visningar :-)                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar