Summa sidvisningar

söndag 19 augusti 2012

Dag 23 - 25 Fullt upp!

Onsdag: Simning med Linnéa. Vi tränar på målet. Idag simmade hon 100 meter utan paus. Jag simmade i ca 30 minuter på egen hand, tappade räkningen på antalet längder eftersom jag hjälpte Linnéa lite då och då.

Torsdag: Idag började de Bayeriska Mästerskapen i westernridning på en anläggning nära oss, Kisenhof, Freystadt. Linnéa och jag var där för att titta på Showmanship at halter. Ärligt talat så har jag aldrig tittat på den grenen tidigare p.g.a. mitt eget ointresse så nu har jag en kunskapslucka att ta igen.

Linnéas ridlärare startade två gånger, först i en förklass och sen i mästerskapet. Förklassen vanns och så blev hon 2:a i mästerskapet. Sen tävlade ett gäng elever till Linnéas ridlärare och de placerade sig också bra. 3:a, 4:a, 5:a och 6:an tränar alla för Linnéas ridlärare. Ganska många startande så vi var där i ca 2 timmar. När showmanshipklasserna var klara åkte vi hem och vilade.


På kvällen körde vi ut Leo till tävlingen eftersom vår medryttare skulle få tävla den här gången. Jag har tillräckligt med poäng för att stanna i min klass så därför valde jag själv bort att tävla i denna tävling. Leo fick en LYXbox i ett 4-hästars stall. Dubbel spolspilta, saloon och sadelkammare. Gummimattor i boxarna och en liten utebox så att hästen kunde gå ut utan att man behövde leda till hage. Nu fick de ordinarie hästarna stå i uteboxdelen så dörren till utedelen var stängd. Superfint ställe.

Fredag: Jouni jobbade som vanligt denna dag, men så fort som han var klar åkte vi iväg till Kreuth för att shoppa till Linnéa. I Kreuth var det europamästerskap för quarterhästar så möjligheten till bra shopping fanns. Vi har letat i flera år efter en passande hatt till henne men det har inte gått eftersom hon har ett så runt huvud. Nu hittade vi äntligen en hatt som försäljaren kunde anpassa lite så att den passade. Fortfarande lite stor för henne, men hon ska ju bara ha hatten i showmanship och då fungerar det. Letade efter kläder också till henne, men inget fanns i hennes storlek. Det är ju en så liten marknad för barnkläder. Vi får leta vidare. Jag har letat på nätet och har hittat några ställen som skriver att de gör barnkläder också så vi får försöka där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar