Summa sidvisningar

fredag 4 maj 2012

Trail träningstips

Lördagens trailtävling visade vissa kommunikationsmissar mellan mig och Leo. Vårt största problem är att han mer än gärna tar fler steg än jag ber om. Förödande i en trång trailbana...Så det måste vi öva mera på. Jag ställde ut ett gäng koner som jag tränade backning runt. Ett steg, vänta, ett steg till, vänta. Leo var ok först men sen tyckte han att nu räcker det och manglade iväg 10 steg bakåt istället för ett steg. Då tog jag lite annat jobb en stund innan jag återvände till övningen. Man måste tänka på att göra pauser och inte bara nöta.

Jag ska lägga in denna övning på varje pass framöver. Vi är klart svaga i just denna del. Backa rakt bakåt går bättre, men att backa runt ät svårt.

Hittade en väldigt bra film om galoppbommar i trail, bra övning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar