Summa sidvisningar

söndag 20 maj 2012

Bildbomb och grillkväll

Lastade Leo med flugtäcke långt grimskaft och repgrimma för att slippa gå tillbaka till stallet och hämta betesutrstningen efter ridningen. Sparar en del tid, det tar ca 10 minuter att skritta mellan utebanan och stallet.

Joggade igång lite lätt uppe på banan. Det börjar växa igen där nu eftersom det bara är jag som brukar rida där. Leo kändes fin.



 
Vi tränade på galoppbommar och idag var Leo alldeles för laddad.Jag fick rida för kung och fosterland för att vi skulle klara alla bommarna, fyra stycken. Pausade med skrittbommar när det behövdes. Leo försökte vara effektiv och kliva över många bommar direkt, plus lite klonkade. Så jag gjorde så att jag gjorde halt för varje bom för att få honom  ta det lugnare och titta lite bättre.

Sen när jag betade Leo såg vi en räv på trailbanan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar