Summa sidvisningar

fredag 18 maj 2012

Ridning med trasig rygg

Och det gick faktiskt över förväntan. Visst är jag stum och stel och ibland hugger det till. Men det gick bättre än jag hade hoppats på.

Jouni var med för att sadla. En tung westernsadel på ca 15-20 kilo slänger jag inte upp utan vidare på hästen när ryggen knasar. Skrittade iväg till utebanan och det gick bra. Jag skrittade lite exra idag för uppmärmingens skull. Joggade sen igång försiktigt och det kändes ok. Red samlade skolor för att inte få så stora rörelser. Inga problem alls så jag började få hopp om livet smile.gif 

Jag lyssnade mycket på hur det kändes och de var bra hela tiden. Tog några pauser för att känna efter men det var grönt hela tiden.

Tänkte att jag nog vågar galoppera eftersom det kändes så bra. I mycket kontrollerat tempo, men galopp. Red lite små volter för att hålla nere tempot och sen började jag bli kaxig så jag provade ett byte. Inga problem! Leo bytte hur fint som helst, inget stök ingen korsgalopp.

Och då vaknar förstås J till liv! "NU ska du göra seriebyten eftersom det går så bra". Suck. Han pressar alltid. Ibland behöver jag lite press, men idag hade jag velat ta det lite lättare. J ställde ut koner och tyckte att nu ska du byta mellan konerna. Det gick faktiskt trots min skeptism. 3 av 4 byten var rena bara ett byte gick via korsgalopp.

Red igenom övningen två gånger och sen tyckte jag att det fick räcka, Leo hade varit så duktig. Betade ca 1 timme. Vi ska ha betessläpp om en vecka.

Sen satt vi ett gäng och drack öl och pratade med några av dem som är trevliga i stallet. Solen värmde fint. Flera ville att vi skulle tända grillen, men vi bestämde oss för att grilla på söndag istället eftersom det ska bli fint väder då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar