Summa sidvisningar

tisdag 22 maj 2012

Pinsamt, ibland får man skämmas

Var i stallet som vanligt på förmiddagen. Sista dagarna innan betessläpp. Handbeteade Leo i ca 1 timme efter att jag hade ridit. Red galoppbommar och skrittbommar i olika varianter.

Kommer hem i normal tid och möts av en lapp på dörren: "Hej mamma! Jag är hos S" PINSAMT: Jag hade glömt bort att Linnéa slutade redan 11.15 idag pga av något som jag inte minns. S går i 2:an så hon brukar inte alls ha samma tider som Linnéa så det var en evig tur att de hade lika många timmars skola idag så hon hade någonstans att ta vägen. Jag brukar tjata på L att hon ska ta med sig sin nyckel till skolan så att hon åtminstone kan komma in även om jag inte är hemma. Men hon brukar inte vilja ha med sig nyckeln så därför hade hon ingen nyckel med sig idag. Vädret är ju soligt och fint så det var ju ingen större fara. Förutom att grannmamman kommer med någon spydig kommentar om min glömska :-(. Ja, jag har glömt tidigare, jag bara går på rutin och glömmer att kolla almanackan varje morgon. Linnéas sportlärare var skadad i många veckor och då var det också ett antal inställda lektioner så att barnen slutade två timmar tidigare än normalt. Men då fick jag lite rutin på det och glömde inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar