Summa sidvisningar

torsdag 4 oktober 2012

Dag 72 - 74 nöjespark och drömgräns passerad

Dag 72: Enbart hundpromenader. Ingen ridning eftersom Leo fick ett sår igår. Insidan av höger bak.
Dag 73: Ledig dag idag tack vare den tyska återföreningen. Vi åkte till en nöjespark, Geiselwind. Linnéa fick ta med sig en kompis (S) och S:s familj tog hand om Idefix under dagen. Vädret var ok, 15-18 grader och halvklart. Tack vare att det inte var så mycket folk så hann vi verkligen åka oss mätta på olika karuseller. Helt perfekt!
 Vi såg två shower, en cirkusshow där man tyvärr inte fick fotografera och en dykshow. Båda showerna var sevärda. Som mest dök en av dykkillarna från 23 meter! Det var högt uppe. Modiga och duktiga var de allihop. Bassängen var inte direkt jättestor.


Dagens lunch, inte direkt hälsomat...men utbudet på liknande ställen är sällan roligare. Om man vill ha sallad så brukar det vara mest inlagda stackars grönsaker så jag som är kräsen får peta bort mycket.

Vattenrutschbanan åktes 4 gånger totalt och vi blev...blöta ;-) Men kul var det! Olika berg och dalbanor testades samt en mängd andra upplevelser.


Dag 74: Idag passerades en drömgräns! 30 minuters lunkande! Det trodde jag aldrig att jag skulle klara så pass snabbt efter min sjukdom. Min plan var att lunka ca 15 minuter och sen promenera resten av sträckan. Men jag kände mig stark och pigg så jag bara fortsatte. Får se om jag får betala för det imorgon. Det kanske är så att jag behöver lite mer återhämntning mellan passen innan jag kan träna 3 dagar i veckan. Eller så tränar jag fel. Kanske måste variera träningen mer. Men jag har uppnått mitt mål för dessa 100 dagar och det känns väldigt bra. En milstolpe för mig som aldrig har löptränat tidigare i mitt liv. All min tidigare träning har handlat om Friskis & Svettis. Mest för att jag trivts med tränarledd träning samt att det har varit inomhus. 

1 kommentar: