Summa sidvisningar

lördag 17 mars 2012

Ska man tycka att det är pinsamt eller bli glad?

Idag besökte vi en nyöppnad ridsportbutik. Premiären var förra helgen, men autogafskrivning av Grischa Ludwig och en massa jippon. Men vi hade inte tid att åka dit då så det fick bli en vecka senare. Idag verkade det vara lite för mycket personal kontra antalet kunder eftersom personalen ideligen frågde om de kunde hjälpa till. Lätt stressande. Den första i personalen, på westernavdelningen hejade glatt på oss och sa att hon kände igen oss! Hennes son tävlar så hon hade sett oss på flera tävlingar sa hon. Jag känner ju mest igen de som rider samma klasser som jag gör och jag vet vilken kille som är hennes son, fast det tog ett tag att placera henne. Alla känner apan, men apan känner igen. Många känner J eftersom han brukar sjunga och spela gitarr på kvällarna när det är tävlingar. Vi har enbart flerdagarstävlingar så det blir alltid ett gäng som festar på kvällarna.

Dock var det ingen vidare bra butik, för mycket lågprisprodukter och det kändes lite utplockat. Tveksamt om vi åker dit igen eftersom vi har en mycket bättre butik på närmare håll. Men det är ju alltid kul att titta. Helst handlar vi dessutom i Kreuth när det är tävlingar. Det brukar alltid vara några utställare där som har bra sortiment.

Idag har det varit strålande sol och kring 20 grader varmt så jag red givetvis på utebanan. J var med och coachade. Förvänd galopp på liten volt. Övergångar och nya fattningar. I början gick det ju bra men sen började båda jag och Leo bli lite varma. Då kommer det alltid lite stök från Leo, plötsligt kunde han inte fatta höger förvänd galopp. Måste börja rida honom mer och få upp orken lite mer. Visst, det var varmt idag och värmen tar ju på kraften.

Men vi tränande vidare och fick faktiskt ordning på fattningarna. Sen provade vi lite byten mellan rättvänd och förvänd galopp på den lilla volten. Det gick riktigt bra. Avslutningsvis red vi upp till trailbanan och J ville att jag skulle galoppera runt träden och ta galoppbommarna där. Leo var klockren! Vi bytte dessutom några gånger och bytena var superfina. Han blir lite hög i formen på trailbanan, jag tycker att det är lite läskigt att galoppera runt träd, på gräs, och det överför jag till Leo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar