Summa sidvisningar

onsdag 28 mars 2012

Nu är den hemska pollensäsongen här

Trött, tröttare, tröttast. Det känns som om jag har blivit överkörd av en truck ungefär. Jag nyser och ögonen är irriterade. Och inte hjälper det att sova mera, det är inte sömn som fattas. Det bästa för mig är egentligen att bo inne i stan långt från någon natur. Men det är inte så lockande. Livet går på noll fart för tillfället hoppas att pollenmängderna minskar snabbt så att jag får tillbaka den normala orken.

En allergiläkare på nyheterna gav lite tips på hur man kan minska besvären. Duscha på kvällen och tvätta håret. Inga kläder i sovrummet eftersom de innehåller pollen.  Har du andra tips att delge?

Hästen fick sin första fästing nu, hur äckligt som helst. Hunden och katterna har klarat sig än så länge. Noggrann koll dagligen givetvis. Katterna får gå ut, de river hemmet om jag försöker hålla dem inne. Just på våren blir de tokiga och bara måste ut. Kashi stannar åtminstone mest i trädgården, han nöjer sig med att komma ut lite och lukta oftast. Igår rymde han dock när jag ville ha in honom, han sprang åt annat håll när jag gick för att hämta honom. Det är nervöst att ha honom ute, tycker inte om det alls. Men att jaga fatt honom i mörkret på kvällen är inte möjligt om han är på det humöret.

Frosti ville också få vara med på bild :-) Uppe på stolen är man säker för hunden.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar