Summa sidvisningar

söndag 18 mars 2012

Ridning och Kreuth

Först till stallet för ett härligt pass i det fantastiska vädret. Vi tränade mycket förvänd högergalopp även idag. Jag tror att hela problemet sitter i min sneda sits. När jag tittar på bilderna från igår så ser jag att min sits är väldigt sned, inte konstigt att vi har strul. Vi red galoppvolter och växlade mellan rättvänd galopp och förvänd. Och gjorde en del byten mellan konerna. Sen hade vi ställt upp en upphöjd bom (ca 30 cm) och en bom framför för att träna på upphöjd bom. Inget som jag tränar i vanliga fall, men det kan komma upphöjd bom i ett av superhorsemönstren. Första gången vi provade så blev Leo lite chockad över det gigantiska hindret ;-) och rev. Andra gången trampade han om och bytte galopp. Men 3:e gången gick det perfekt så det fick bli avslutning då.




7 minuters betning och sen hem. Åkte till Kreuth och åt lunch där. Det finns en asiatisk resturang där som har jättegoda nudlar. L fick ta med sig en kompis och barnen tog sen hand om Idefix när J och jag gick och tittade på utrustning. Köpte ett correctionbett som inte verkade för skarpt. Jag har inget bett av den typen tidigare. Köpte ett par nya aluminumstigbyglar att ha på tävling. Svarta med en massa bling. Mina gamla trästigbyglar har blivit så fula. Det fanns ett nytt företag på plats som hade en del snyggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar