Summa sidvisningar

måndag 18 juni 2012

Vad är det med mig?

Var som publik på stortävlingar under helgen. Massor med fin ridning och fina ekipage. En del av mina tävlingsvänner var på plats för att tävla och de tyckte allihop att det var så kul och underbart med denna tävling. Och jag känner bara "stressigt och nervöst". Jag är mindre intresserad av tävlande än jag trodde. Undrar om det är mina egna förväntningar/krav som förändrats nu när jag är uppklassad. Mönstren har blivit så mycket svårare och jag känner att jag inte är redo för den nya nivån. Det var roligare på den lägre nivån helt enkelt. Vi ska iväg på fredag och mönstren till mina klasser känns mastiga. Och bytena sitter ju inte, det är mycket jobb kvar där. Nu vill jag helst bara strunta i att åka iväg, stress och problem. Får nog ta en väldigt allvarlig fundering på hur jag ska göra i framtiden, så här vill jag inte ha det inför varje tävling. Visst har jag haft resfeber inför tävlingarna, och varit på ett hemskt humör veckan innan men det känns annorlunda nu. Men det är så mycket av min identitet som sitter i att tävla och träffa folket som tävlar. Om jag inte tävlar tappar jag träningsmotivationen. Och då kan jag lika gärna lägga ner hästeriet. Usch, jag låg sömnlös i natt och tänkte på detta.




Leo hade en lös baksko redan i torsdags och jag var lite orolig för om det skulle hålla tills nästa skoning som skulle ha skett idag. Men hovslagaren kom inte! Att det ska vara så svårt att höra av sig och meddela om man har förhinder. J fick tag på hovis och nästa bud är torsdag morgon. Jag tycker att det känns minst sagt fel att åka på tävling med en nyskodd häst, men vad gör man? Jag hade velat sko Leo redan förra veckan, men det tyckte hovis var på tok för tidigt eftersom det bara blev 6 veckors intervall då. Så dagens bokning var en kompromiss. Hovis andra förslag var nu på fredag men det går ju inte, vi åker ju på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar