Summa sidvisningar

tisdag 26 juni 2012

Söndagens tävling

På söndagen hade jag återigen en Pleasure som första start. Den här gången bara med LK1/2. Jag försökte ha en friare form på Leo och lät det gå lite fortare. Vi hade tur för domaren bad om extended jog i båda varven och det är något som vi är bra på. Det gav mycket pluspoäng för oss. När domaren kom och pratade med oss så lät det positivt. Hon var nöjd med det hon hade sett. Ryttaren bredvid mig grattade mig redan då, hon trodde att jag skulle vinna pga av det som domaren hade sagt. Och det stämde! Vi vann! En otroligt härlig seger. I hederspris fick jag ett Bucas svettäcke (kostar 80 Euro i butik) och en fin pokal. Jag var lite omtumlad, trodde inte att det skulle räcka så ryttaren bredvid mig fick påminna mig om att rida ärevarv. Jag var lite borta.


Efter lunch var det Western Riding. Det började blåsa rejält så därför valde jag att rida med hjälm, det är så lätt att tappa hatten när det går lite fortare. Leo kändes fin och mönstret gick riktigt bra. Och när vi hade gjort alla bytena så slutade jag rida för jag tyckte att vi var klara. Men det var en rundown kvar och stopp och ryggning. Men när jag slutade rida och började åka häst så bytte Leo galopp en extra gång, 3 straff. Jag bytte tillbaka, men skadan var ju skedd. Nu hamnade vi på 54 poäng så om jag inte hade klantat till mig så hade det räckt till den sista placeringen. Nu är jag jättenöjd ändå eftersom nästan alla byten var bra. Fick 3 straff på det andra bytet på korta sidan och det är ju helt rätt, det var lite stök där. Sen ligger jg på 1/2 minus på de flesta bytena, eftersom det inte är 100% rent. Hoppas att det löser sig framöver.



Sadelbyte och så var det dags för Linnéa att få rida sin klass. Det var 3 tonåringar som var med i skritt och travklassen och de har ju helt enkelt bättre möjligheter att visa upp sin häst än vad Linnéa har på Leo. Han var lite pigg för henne och hon rår ju inte på honom när han vill springa. Men hon blev 4:a åtminstone. 


Sadelbyte igen och helgens sista klass. Reining. Usch så trött jag var. Det är rätt ansträngande med 3 starter per dag. Det är kul att rida reinng, men jag var helt enkelt för trött. När vi skulle göra spins blev det bara pannkaka och jag glömde bort att rida eftersom all koncentraton gick åt att räkna antalet spinns. Men resten gick bra och vi blev 3:a.
När vi skulle åka hem litade vi förstås på att det skulle vara skyltat och på vår GPS. Vi kom till en liten korsning där alla vägar var lika små och GPS:en skickade iväg oss på en av vägarna. Det kändes osäkert eftersom vägen var ruskigt smal och brant men man måste ju välja den vägen som verkar sannolik. Det var förstås helfel. Vi hamnade på en liten villagård där det inte fanns mycket plats alls. Husägaren kom ut och verkade arg dessutom när vi försökte vända. Jag bad om ursäkt flera gånger och gubben hjälpte sen oss att vända. Han flyttade på sina trädgårdsmöbler så att det skulle gå att komma runt. Vi såg hans hus sen när vi kom ner till rätt väg och då vinkade gubben så han var inte så sur trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar