Summa sidvisningar

söndag 10 juni 2012

Alltid sjuk när det gäller?

I påskas hade vi planerat att jag skulle träna dubbla pass med hjälp av J. Blev inget eftersom jag blev däckad av influensan from hell. Inför vår egna tävling var ju Leo halt, ingen träning innan. På förra tävlingen fick jag ryggskott och kunde inte rida. Känner tyvärr fortfarande av stelhet och ont i ryggen men jag kämpar på så gott jag kan. Och denna veckan hade J tagit semester för att vi skulle intensivträna efter clinicen när allt var färskt i minne. Och jag blev givetvis sjuk igen. Gillar inte denna trenden alls. En ond cirkel minst sagt. 

Tränade dock ett riktigt bra pass för J under veckan, innan jag blev helt däckad av förkylningen. Tvingades vara i ridhuset eftersom det var för aggessiva bromsar på utebanan. Leo blir helt tokig när bromsarna kommer och inget medel tycks hjälpa tillräckligt. Jag har provat mig igenom de medel som säjs vara bäst. Han är dessutom allegisk mot citronella så de medlen går bort. Man får läsa noga på innehållsförteckningen innan köp. Nu använder jag Effols bromsblockerare. På betet har han flugtäcke för att minska besvären och slippa spruta så mycket eftersom han är så känslig. Tyvärr hatar han täcket också och biter sönder dem. Det beror mest på passformen. Det täcket som ligger bäst låter han bli att bita på så det är det täcket som jag kommer att köpa framöver. Jag har två sådana täcken, men sen har jag några andra täcken som inte ligger lika bra, men han får ha dem som reservtäcken.

Vi tränade galoppombyten i serie, eller serie kan man väl inte kalla det för när man rider byte på vart 8:e språng? J var ambitiös först och räknade på 4 språng, men det hinner inte jag med. Så ökade han till 6, men det var fortfarande för snabbt för klumpen i sadeln blush.gif Men 8 klarade vi och nu bytte Leo på min sits!!!Jag behövde bara växla i bäckenet. Så himla härligt att bara sitta om. Några gånger förekom han mig så så fick vi börja om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar