Summa sidvisningar

söndag 15 juli 2012

Nedräkning

Nästa tävlingshelg är nästa helg. Mönstren kom på nätet i fredags så jag laddade hem dem och printade ut det som var aktuellt. Något snille har hittat på att man ska ha "Fränkiska Mästerskap" på denna tävling och kora "Fränkisk Mästare" i alla LK1/2 klasser. Det har gjort att mönstren är MEGAsvåra och det är ovanligt många anmälda.

I Western Ridingen och i Superhorse är det förstås mönstret med 4 byten på långsidan och jag vet sen tidigare att banan är väldigt liten. 2-3 byten brukar vi kunna klara , men 4 är fortfarande för svårt för oss. Jag hinner helt enkelt inte med.

Och Trailen laugh.gif vi är 17 stycken anmälda och mönstret är svårt. Både tekniskt och svåra linjer att lära sig. Många gånger gör man ett logiskt mönster där det liksom ger sig vartefter vart man ska rida. Men inte denna gång. 

Idag red jag på den övre utebanan och Jouni byggde upp banan så gott det gick. Egentligen skulle vi ha behövt 24 bommar för att bygga hela mönstret, men så många bommar har vi inte. Vi fick bygga upp vissa delar av mönstret och sen låtsas resten. 8 galoppbommar har vi i ett trångt mönster. Jag försökte få en bra galopp på Leo, laddad men ändå reglerbar. Svårt. När jag matar på blir han stark och då blir det för trångt och om jag inte matar på så får vi avbrott eller galoppbyte. Men vi tränar vidare, en vacker dag kommer vi väl klara av det.

Man skulle göra halt från galopp inne i en fyrkant. Det gick överraskande bra. Sen skulle man ha 4 galoppbommar i följd och där fick jag problem. Leo hade för dålig galopp och bröt av eller bytte galopp när det inte stämde avståndsmässigt.

Han bjussar inte på sig själv i såna lägen utan han lägger bara av istället för att ge lite mer. Sen var det jog i serpenetin, också trångt och Leo gick ner i skritt när det blev trångt trots att jag försökte driva. Nåja, jag har de poäng som jag behöver för att inte behöva bli nedklassad så den här tävlingen åker vi mest till för att arrangörerna är så trevliga. Det blir mer fest än täving biggrin.gif 

Jag tävlar ju mot mig själv. Jag jagar inte framgångar eller placeringar utan bara mot mig själv. Det viktigaste för mig är att vi har kunnat visa det vi kan, varken mer eller mindre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar